5.3.11

2.-5.päev

Šokolaad-šokolaad-šokolaad. Sa oled keelatud asjade nimekirjas. Esimest korda sind seal nähes läksid mul silmad suureks ja klaasistusid mõneks sekundiks. Tume šokolaad, kus piimapulbrit enam sees ei ole, on lubatud. Kuid 70% šokolaadi ei ole võimalik niimoodi ka nautida nagu ühte piimašokolaadi,

Mu nukra meele päästis aga üks järjekordne tore avastus. Halvaa! Kõikide maailma küpsiste ja šokolaadide parim asendaja. Kui juba kommide peale jutt läks, siis uurisin natuke Kalevi kommide koostist. Oravakese kommis ei ole samuti piimapulbrit. Kirje järgi võib küll vähesel määral sisaldada piima-või gluteenitooteid, kuid üldprintsiibi järgi lubatud. Komeedikommis on aga sees viljasegu(nisu, rukis, oder), mille tõttu ta arvatavasti nii hea ongi.

Minu menüü on end veelgi rikastanud. Seekord päris tavaliste toitudega, mida me lihtsalt pole ammu teinud: kapsa-hakkliha hautis ja firkadellisupp. Nädal tagasi oleksin ma mõlemale suure portsu hapukoort silma torganud, kuid ka ilma hapukooreta on söögil mekki.

Täieliku hitina valmis sügavkülmutatud ploomidest kissell. Viis keele alla.

Hommikukohv sai endale valge väljanägemise kord tavalise sojapiima ning teine kord jälle vanilli-maitselise sojapiima näol, kuid ega see ikka suurem asi ei olnud. Tean, et mõndadele maitseb kohe väga vanillimaitselise sojapiimaga latte, kuid minu maitsemeel igatseb vist ikka piimakohvi. Seega pühapäevahommikune kohv muutub teeks.

Kuna sünnipäev on lähenemas, siis on päevakorras küpsetised ja muu traditsiooniline sünnipäeva kraam. Kuidas valmistada kirjut koera ilma gluteeni ja kaseiinita? Kondenspiim, või ja küpsised peavad endale alternatiivi leidma. Vanillimaitseline sojapiim/ kookospiima koor, margariin ning kaerahelbeküpsised? Kaerahelvestega on nii, et nad sisaldavad siiski gluteeni, kuid oluliselt vähem kui nisu näiteks. Ma kujutan ette, et sellest võiks täitsa asja saada.

Kaerahelvestest veel nii palju, et ma lugesin, et on olemas gluteenita kaerahelbed, Proventa nimelised. Otsisin neid Prismast, kuid ei miskit.

No comments:

Post a Comment